Університетський артпростір СКЛО запрошує на виставку наших випускниць Ярини Денчук та Анастасії Мірошниченко під назвою «Зовнішнє – Внутрішнє: отруєне суспільство». Ми завжди раді надати нашим випускникам мистецьку платформу для висловлювання. Ця виставка стала мистецьким дослідженням контрасту зовнішньої привабливості та внутрішньої потворності. Вона демонструє вічну проблему через призму сприйняття молодих художниць, які передали у своїх роботах алегоричний сенс, повʼязаний з війною, пропагандою, та її наслідками. Експозиція розпочинається з картин Мірошниченко Анастасії, які зосереджені навколо аналізу зовнішніх характеристик рослин і представлення їхнього художнього образу. Метою цього творчого експерименту було передати не тільки реальні, а й уявні ідеалізовані зовнішні якості об’єктів, любування ними. Розкриття ідейного навантаження відбувається через картини Денчук Ярини, яка працює над передачею експресивного враження від реальних властивостей зображуваних у першій частині експозиції об’єктів. У своїх роботах вона підсвічує актуальні теми, які проявляються на полотнах через яскраві символічні образи. Виставка Анастасії та Ірини є результатом рефлексії на абсурдність логічної помилки людей: гарне апріорі хороше.

 

Зовнішнє Внутрішнє 8Зовнішнє Внутрішнє 8

 

29 лютого ми знову приймали у себе магістрів кафедри графічних мистецтв Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури. Юлія Вольська і Руслана Ключко провели для наших бакалаврів і магістрів воркшоп з графічної техніки діатипія. Цей захід став черговим етапом впровадження у співпраці наших закладів трансформованої технології COIL (Collaborative Online International Learning). Ми перетворили віртуальну мобільність студентів у мініформаті на аудиторну, що дозволяє тісно взаємодіяти одноліткам з метою обміну професійними навичками під час спільної роботи над творчими завданнями. Наші гості розповіли про тривалу історію технік діатипії, познайомили з необхідними матеріалами і обладнанням для її виконання, продемонстрували велику кількість її цікавих творчих прийомів. Але головне – кожен із присутніх студентів натхненно працював над авторською композицією, в численних пробах шукаючи саме ту випадкову пляму, шорхуватий штрих або оксамитову лінію. І що приємно – знову до наших студентів приєдналися випускники кафедри Олеся Карпенко, Ярина Денчук, Анастасія Мірошниченко, які нерідко заходять до нас розвинути свої навички. Надихнулися всі, і щиро дякували своїм колегам за можливість оволодіти новою технікою.

 

Воркшоп з діатипії 29.02.24 1Воркшоп з діатипії 29.02.24 1

 

21 лютого з успіхом пройшов майстер-клас з графічної техніки ціанотипія, який провели для наших бакалаврів і магістрів студенти кафедри графічних мистецтв Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури Ірина Камєннова і Ольга Скитська. Ця вже тривала щорічна співпраця нашої кафедри із славетним художнім закладом спроєктована на принципах популярної сьогодні у світі технології COIL (Collaborative Online International Learning), що передбачає віртуальну мобільність студентів у мініформаті. Ми ж надали студентам наших закладів унікальну можливість очно взаємодіяти з однолітками з метою розвитку професійних навичок під час спільної роботи над навчальними завданнями або видами діяльності, що стосуються певних предметів (графічні техніки і методика викладання спецдисциплін у ЗВО). Студенти із великим зацікавленням ознайомилися із історією ціанотипії, її сучасними техніками виконання, творчістю молодих українських художників, для яких цей старий спосіб монохромного фотографічного друку, що дає вишукані відбитки блакитного відтінку, став інструментом мистецького висловлювання. І головне – кожен з учасників майстер-класу особисто створив оригінальні авторські композиції в цій техніці. А деякі навіть замислили собі грандіозні плани на дипломний проєкт.

 

ціанотипія 21.02.24ціанотипія 21.02.24

 

Відома галерея Sessiz Muzayede (Стамбул, Туреччина) в котре презентує роботи старшого викладача кафедри Володимира Труша. Його улюблена героїня – артистка балету. Втілення руху, грації, динаміки. Саме заради цього художники, зазвичай, зображують балерин, прагнучи увиразнити красу рухів досконалого жіночого тіла. Балерини завжди поза рухів і танцю. В очікуванні. У передчутті. У зануренні в емоції. В атмосфері театральної казки. Художник зачарований красою і виразністю грацій балету. Вони для нього – вишукані квіти, що складають букет емоцій, почуттів, натхнення, втілений соковитим сміливим пензлем. Вітаємо нашого колегу з черговим міжнародним проєктом!

 

Володимир Труш 11.2023 1